Anders consumeren is mogelijk
‘Vandaag kiezen consumenten vooral op basis van geld. Je zou ook kunnen kiezen in functie van je impact op het milieu, in een poging je ecologische voetafdruk te verkleinen. Op vlak van voeding is het vaak een kwestie van gezondheid en smaak. Ecologische producten zijn vaak lekkerder en veiliger. Behalve prijs en kwaliteit, moeten ook andere waarden onze consumptie sturen. Eerlijkheid en gelijkheid zijn goede argumenten. Kijk maar naar het toenemende aantal fairtradeproducten.’
MO* en Imagine . 8 december 2006
> Doenbaar: 3 concrete voorbeelden.Lees hier meer.
> Consumeren kan de wereld redden. Lees hier meer.
> Labels: door de bomen het bos nog zien. Lees hier meer.
> Meten is veranderen: reddende cijfers. Lees hier meer.
> Jonas Geirnaert kiest keurig. Lees hier meer.
> 5 portretten van duurzame consumenten. Lees hier meer.
> Vrouwen wijzen de weg naar creatief consumeren. Lees hier meer.
> Maak MO* CO2 neutraal. Help hier mee.
> Agenda Opendeurweekend Duurzaam Consumeren. Lees hier meer.
* Bijlage bij MO* - oktober 2006 - Met de steun van de staatssecretaris voor Duurzame Ontwikkeling en Sociale Economie.
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2790 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Nieuws
-
Interview
-
Commentaar
-
Nieuws
-
Analyse
-
Nieuws